To je tedy hodně povrchní článek... srovnávat hopsání s turisty na hranice vesmíru s loděmi cst-100 nebo Dragonem je hodno tak emimina.cz...
Odpovědět3 5
já bych tak přísnej nebyl, pro mě zajímavá zpráva, kterou jsem chytil první tady (náhodou)
pravda, není to přímo ke srovnání s Boeing CST-100 nebo SpaceX CD - spíš to mohlo bejt přirovnaný k Virgin Galactic nebo Copenhagen Suborbitals :D
sice ne orbita, ale zase to má krásně velký okna - pro turistiku docela solidní základ :) navíc žádný komplikovaný chození na záchod nebo dlouhodobá nevolnost
osobně bych se v tom proletěl velice rád, i když jenom nad (pro mě) relativně nudnou západoamerickou pouští
Odpovědět0 1
Nerad ti kazím iluze, ale ono to srovnatelné JE. Sice ti stačí slabší motor (což ukázal třeba Musk, že není nutné řešit vývojem silnějšího, ale prostě tam narveš X stejných) ale máš tam živé lidi. Živé! A je potřeba, aby živí odstartovali a živí přistáli. Víš, člověk je docela křehký. Technice nevadí teplota -100C (ostatně technika bude následně ROKY pracovat v -270C), nevadí jí +100C, Nevadí jí trvalé přetížení 10g, nevadí jí krátkodobý "cuk" třeba 50g.. Nepotřebuje vzduch.. Skus si to aplikovat na člověka.. Při -100C zmrzne, při +100 se uvaří, bez vzduchu se ti udusí a záškub 50g mu docela spolehlivě urve hlavu. Prostě oč máš nižší požadavky na výkon, o to jsou vyšší požadavky na vybavení.
PS: a vzhledem k ceně letenky s tím určitě nepoletí Jarouš z paneláku.. Pokud zabiješ miliardáře, máš fakt dost solidní průšvih! Z nějakého důvodu se mají docela rádi.
Odpovědět1 0